Transport multimodalny polega na realizacji przewozu ładunków różnymi środkami transportu. Organizacja i koordynowanie całego łańcucha logistycznego jest procesem złożonym i rozbudowanym. Należy wziąć pod uwagę specyfikę poszczególnych gałęzi transportu oraz zaplanować przeładunek. Takie rozwiązanie pozwala obniżyć koszty transportowe dla Klienta oraz efektywnie wykorzystać dostępne pojazdy.
W przypadku transportów kontenerowych niezbędne jest przeprowadzenie wstępnej awizacji dla zapewnienia płynności łańcucha dostaw oraz należytego przygotowania środka transportu pod względem operacyjnym. Tak zwany pre-advice wynosi minimum 7-14 dni. W praktyce, gdy terminy dostaw gonią, a Klient szuka odpowiedniego operatora logistycznego czas realizacji zlecenia transportowego znacznie się skraca.
W sierpniu br. chiński Klient zwrócił się do grupy AsstrA z prośbą o przetransportowanie urządzeń do regulowania temperatury płynów w procesach przemysłowych z Austrii do Chin. Nadawca nie posiadał sprzętu niezbędnego do załadowania towaru w kontenery i szukał najszybszej oraz wygodnej opcji dostawy. W przypadku organizacji kolejowych dostaw kontenerowych odbiór towaru od nadawcy powinien odbywać się 3-7 dni przed odjazdem pociągu.
W ciągu 48h z sukcesem udało się zorganizować złożony proces logistyczny zaczynając od transportu krajowego FTL, poprzez konsolidację ładunków, aż po eksport. Dostawa towaru trwała około 2 tygodni. Pociąg wyruszył z austriackiej miejscowości Krems an der Donau i dotarł do chińskiego Suzhou po pokonaniu prawie 9 000 kilometrów.
Vladislav Martin
„Na zorganizowanie transportu z Austrii do Chin mieliśmy dosłownie 2 dni. Żaden partner Klienta nie był w stanie zapewnić dostawy w tak krótkim czasie. Załadunek miał miejsce w Gmunden w Austrii. Następnie towar został przewieziony transportem drogowym FTL do oddalonego o ponad 200 km magazynu w miejscowości Krems an der Donau. Po przeładunku towaru z ciężarówki do kontenera, jego właściwym zabezpieczeniu i przygotowaniu deklaracji eksportowej EX ładunek udał się do odbiorcy końcowego w Chinach transportem kolejowym”, – podsumowuje Vladislav Martin, Trade Lane Manager działu chińskiego w AsstrA.