Lotnictwo pozostaje dochodowym i kapitałochłonnym przemysłem inżynieryjnym. W latach 2009-2019 przychody komercyjnych linii lotniczych każdego roku rosły o 5,3%. Według raportu portalu Statista globalny zysk branży w 2019 r. wyniósł 838 miliardów dolarów. Złożony proces technologiczny oraz koszty stałe spowodowały, że produkcja w pełnym cyklu ma miejsce tylko w kilku krajach.
Rynek samolotów cywilnych charakteryzuje się ostrą konkurencją między producentami krajowymi. W ostatnich dziesięcioleciach amerykański Boeing i europejski Airbus są liderami na rynku lotnictwa cywilnego. Do czołowych producentów należą szwedzki Saab AB, włosko-francuski ATR, kanadyjski Bombardier, brazylijski Embraer, irański HESA, ukraiński Antonow i Charkowski Zakład Lotniczy.
W nasyconym już sektorze produkcji samolotów znalazło się miejsce na wspólny projekt jednego z branżowych Klientów korporacyjnych i AsstrA. Zlecenie obejmowało dostawę ostatniej mili z Polski do Francji dla chińskiej firmy państwowej, która produkuje elementy konstrukcyjne do samolotów cywilnych.
Vladislav Martin
„W ciągu roku grupa AsstrA zrealizowała 60 dostaw transportem samochodowym z polskich magazynów w Błoniu, Pruszkowie, Brwinowie do francuskiego miasta Albert. W zależności od wielkości każdego zlecenia preferowano transport drobnicowy lub całopojazdowy”, – opowiada Vladislav Martin, Trade Lane Manager działu chińskiego w AsstrA.
Zespół AsstrA-Associated Traffic AG zorganizował odprawy celne i przygotował zgłoszenia tranzytowe na przewóz towarów na terenie Unii Europejskiej.
Stanislav Martynov
„Odprawa celna towarów odbywała się pod ścisłą kontrolą przedstawicieli celnych w końcowym punkcie dostawy. Dbałość o bezpieczeństwo ładunków można łatwo wyjaśnić: części zostaną wykorzystane do budowy samolotów cywilnych, które będą obsługiwać krajowe i międzynarodowe loty pasażerskie. W przypadku takich projektów bezpieczeństwo ładunku dziś to bezpieczeństwo pasażerów w przyszłości”, – dodaje Stanislav Martynov, spedytor działu chińskiego w AsstrA.