Transport lotniczy jest uważany za najbezpieczniejszy środek przepływu towarów. Przy przewozie ładunków o wysokiej wartości właściwie przygotowana koncepcja bezpieczeństwa, czas oraz konkurencyjność stawek są na wagę złota. Organizacja transportu door-to-door produktów kosmetycznych o nietypowo imponującej dla frachtu lotniczego masie 15 t z USA do Polski stanowiła nie lada wyzwanie. Zespół AsstrA stanął na wysokości zadania proponując Klientowi najkorzystniejszą opcję dostawy.
Na rzecz niemieckiego Klienta w lipcu br. zespół AsstrA przetransportował drogą powietrzną 15 tonowy ładunek ze stanu New Jersey w Stanach Zjednoczonych do Polski w okolice Wrocławia. Na lotnisku w USA załadowano towar na 37 paletach, który lotem bezpośrednim trafił do Niemiec na lotnisko w Hahn.
Kolejnym etapem była odprawa tranzytowa po przylocie ładunku do Niemiec oraz zabezpieczenie celne jego wartości na trasie do Polski w postaci dokumentu T1. Wartość ładunku wynosiła prawie 1 mln USD. Dzięki Partnerowi transportowemu udało się wynegocjować stawkę, która nie rzutowała znacznie na koszty przewozu. Ostatnim etapem był odbiór towaru z lotniska i dostarczenie go transportem drogowym do odbiorcy w Polsce.
Serwis eliminujący lotniska tranzytowe, szybki czas dostawy, konkurencyjne stawki oraz dodatkowe ubezpieczenie wyróżniły usługi lotnicze AsstrA na tle konkurencji i zagwarantowały wygraną w przetargu transportowym. Wliczając czas przeznaczony na odprawę celną dostawa ładunku ze Stanów Zjednoczonych do Polski została zrealizowana w ciągu 5 dni roboczych od momentu otrzymania zlecenia.
Nicole Statuch
„Co jakiś czas otrzymujemy zapytania transportowe, które wymagają niestandardowego rozwiązania. Pod względem poziomu cen frachtów oraz jakości świadczonych usług przewozowych konkurujemy z największymi firmami spedycyjnymi, – opowiada Nicole Statuch, ekspert AsstrA z działu Air Freight. – Gdy tylko otrzymaliśmy zapytanie zaczęliśmy szukać alternatywnych możliwości transportowych. Uruchomiliśmy wszelkie kontakty dzięki czemu udało się zaoferować bezpośredni serwis lotniczy na trasie USA – DE”.
Po przystąpieniu do realizacji zlecenia każde ogniwo w tym łańcuchu transportowym wiedziało o swoich zadaniach. Największym wyzwaniem logistycznym było spięcie całego procesu. Codzienny kontakt z Klientem, agencją celną i firmą transportową był na porządku dziennym. Przy tak dużej wartości towaru należało z wyprzedzeniem przygotować dokumenty, aby nie blokować auta w trakcie procedur w agencji celnej. Transport przesyłek delikatnych i wartościowych na dalekich trasach zagranicznych wymaga pełnej kontroli w czasie przewozu i dobrej komunikacji ze wszystkimi uczestnikami procesu.