„Nowa rzeczywistość” stała się motorem napędowym rozwoju rynku e-commerce. Wzrost popytu na zakupy online prognozowany na kolejne trzy lata został osiągnięty w ciągu trzech miesięcy. Kwarantanna oraz zamknięcie sklepów stacjonarnych przeniosły zakupy produktów żywności, środków czystości i kosmetyków do internetu.
Światowa Organizacja Zdrowia wydała zalecenia w celu zwalczania rozprzestrzeniania się wirusa poprzez ograniczenie kontaktów międzyludzkich. Wprowadzone środki zapobiegawcze przyczyniły się do wzrostu sprzedaży online oraz bezkontaktowej dostawy internetowych zamówień. Zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi konsumenci zaczęli częściej wybierać alternatywne opcje odbioru zamówionych produktów poprzez zautomatyzowane punkty nadania i odbioru przesyłek.
Pierwsze paczkomaty pojawiły się w 2001 roku w Niemczech w wyniku współpracy austriackiej firmy z branży automatyki z niemiecką firmą kurierską. Obecnie paczkomaty wykorzystywane są do przesyłek małogabarytowych w Polsce, Szwecji, Danii, Rosji i innych krajach.
Aby zmodernizować usługi pocztowe w regionie bałtyckim zespół AsstrA przetransportował 150 paczkomatów i związanych z nimi elementów na końcowym odcinku drogi „last-mile”. Liczba paczkomatów wzrosła w Estonii, na Litwie i Łotwie.
„Klient korporacyjny z Chin zwrócił się z prośbą o dostarczenie paczkomatów ze stacji w Małaszewiczach do trzech krajów bałtyckich. Linie kolejowe Chińskiej Republiki Ludowej dostarczyły dwie partie przesyłek z chińskiego miasta Wuhan do granicy z Unią Europejską. W Małaszewiczach zespół AsstrA zorganizował przeładunek towarów do 25 kontenerowców i dostawę do miejsca docelowego”, – mówi Vladislav Martin, Trade Lane Manager działu chińskiego w AsstrA.
Specjaliści AsstrA-Associated Traffic AG przygotowali certyfikaty zgodności i zdalnie zorganizowali odprawę celną przesyłek na Litwę i Łotwę.
„Odbiorcą była estońska poczta państwowa. Łańcuch dostaw «nadawca – dostawca usług logistycznych - odbiorca», w który zaangażowana jest organizacja rządowa wymaga niesamowitej dokładności i punktualności. Dzięki 25-letniemu doświadczeniu w pracy z prywatnymi jak i państwowymi firmami eksperci AsstrA wiedzą jak obsługiwać wymagających Klientów”, – dodaje Vladislav Martin.