Białoruski przemysł samochodowy związany jest z inżynierią ciężką. Rocznie w Republice produkuje się ponad 1100 ciężarówek górniczych, 2000 kombajnów zbożowych i 22 000 ciężarówek towarowych. MAZ i BelAZ od lat są niezmiennie znakiem rozpoznawczym Białorusi.
W ciągu ostatnich kilku lat nagłówki gazet „krzyczą” o branży samochodów osobowych. Produkcja montażowa aut w fabrykach BelGi i Unison na Białorusi nabiera tempa każdego dnia i przyciąga uwagę międzynarodowymi projektami. Pojawienie się takich ośrodków produkcyjnych w kraju świadczy o tym, że rynek białoruski ma strategiczne znaczenie dla koncernów motoryzacyjnych.
Na początku 2020 r. firma YuXinOu z Chongqing, chińskiej prowincji o tej samej nazwie, oraz grupa transportowo-logistyczna AsstrA-Associated Taffic AG podpisały umowę na dostawę zestawów samochodowych z Chin na Białoruś do fabryki Unison. Klient był zainteresowany dostawą na „ostatniej mili” na Białorusi. Usługa obejmowała opłatę za obsługę na stacji kolejowej oraz dostawę towarów do magazynu transportem drogowym.
Rozładunek wagonu miał miejsce podczas weekendu majowego. Pierwszego dnia rozładowano 19 kontenerów, drugiego 20, trzeciego 5. W rezultacie 44 kontenery zostały rozładowane w ciągu 3 dni.
„Koledzy z białoruskiego biura AsstrA pracowali szybko i sprawnie. Pomimo długiego weekendu operacje były prowadzone według przejrzystego harmonogramu”, podkreśla Guang Yang, specjalista ds. sprzedaży AsstrA w Chinach.
Firma, która decyduje się zainwestować w lokalny biznes, zwiększa konkurencyjność produktów na lokalnym rynku. Samochody montowane w kraju stają się rentownym produktem dla krajowego konsumenta pod względem ceny. Otwarcie nowej produkcji wiąże się z dobrze opracowaną strategią promowania samochodów na rynkach krajów sąsiednich.
„Od ponad 10 lat fabryka Unison wybiera AsstrA. Ze względu na bliskość odbiorcy i doświadczenie w pracy z fabryką zespół AsstrA szybko reaguje na prośby Klientów” dodaje Yuri Dunaev, specjalista ds. transportu kolejowego w AsstrA China Division.
„Zestawy samochodowe są dostarczane do fabryki, w której odbywa się końcowy montaż aut. Praca zespołowa biur w Mińsku i Szanghaju umożliwiła szybkie rozwiązanie wszystkich pojawiających się niuansów i pomyślną finalizację transportu. Warto zauważyć, że AsstrA wykorzystuje zgromadzone doświadczenie w pracy z innymi chińskimi firmami, koncentrując się na dalszym rozwoju podobnych projektów”, podsumowuje Nikolai Krokun, szef działu AsstrA Automotive Logistics.