Poziom usług w międzynarodowym transporcie towarowym jest wynikiem skoordynowanej pracy firmy logistycznej i przewoźnika. Stanowi on wskaźnik konkurencyjności i integralny element rozwoju. Jak w każdej branży, również w segmencie TSL niezwykle istotne jest gromadzenie feedbacku, a więc informacji zwrotnych. Pozwalają one opracowywać trafne programy lojalnościowe, aby uzyskać zainteresowanie partnerów, a w rezultacie budować długoterminową współpracę.
Integracja technologii informatycznych w procesy pracownicze staje się niezbędnym krokiem do zacieśnienia współpracy. Relacja spedytor-przewoźnik znacznie się zmieniła w ciągu ostatnich pięciu lat. Komunikacja i obrót dokumentów zostały przeniesione na platformy internetowe, komunikatory i czaty. Wdrożenie rozwiązań informatycznych oszczędza czas na komunikację oraz zmniejsza odległość między nadawcą a odbiorcą informacji. Rozwój indywidualnych zasobów IT w firmach gwarantuje bezpieczeństwo i niezawodność przesyłanych danych. Dzięki szybko rozwijającym się technologiom i automatyzacji procesów świat logistyki idzie z duchem czasu.
W celu budowania skoordynowanej współpracy z partnerami transportowymi, AsstrA opracowała własny produkt informatyczny - platformę do internetowej dystrybucji zamówień między przewoźnikami, „Portal Przewoźnika”. Pracownicy AsstrA lokują zamówienia w PP, które nie są dostępne na innych giełdach i stronach. Priorytetowym celem jest automatyzacja i przejrzystość współpracy. Optymalizując procesy pracy, upraszczając komunikację między pracownikami, a także automatyzując rutynowe operacje, grupa kapitałowa redukuje koszty, poprawiając jakość obsługi głównego ogniwa łańcucha dostaw – Klienta.
Dostęp do zasobu jest już otwarty dla 2500 firm. W profilu dla dostawców są dostępne:
- pełna informacja z ofertami przepływów towarowych AsstrA,
- aktualne załadunki przewoźnika, - status,
- lokalizacja pojazdu na mapie z przewidywanym czasem przyjazdu,
- odpowiednia dokumentacja elektroniczna.
„Dzięki współpracy z twórcą rozwiązań do integracji systemów GPS/Telematic w ramach jednej bazy danych, AsstrA monitoruje ładunki Klientów korporacyjnych. Firma współpracuje ze 140 operatorami GPS z 20 krajów świata, którzy przekazują informacje o lokalizacji ładunku”, komentuje Andrei Zazulinski, zastępca dyrektora ds. rozwiązań informatycznych w grupie kapitałowej AsstrA.
Partnerzy AsstrA, dostawcy usług transportowych, dzielą się swoimi opiniami na temat Portalu Przewoźnika.
Anna Alkhovik, firma Primway
“Bardzo często korzystamy z PP, z czego oczywiście jesteśmy zadowoleni. Przejście do pracy w nowej formie nie było trudne, ponieważ rozumieliśmy, że przede wszystkim będzie to dla nas korzystne. Czujemy poprawę jakości pracy i optymalizację procesów, w tym komunikacji. Możemy uniknąć zbędnych telefonów i wiadomości, co pozwoliło nam skupić się na priorytetowych zadaniach.
Wiaczesław Bondar, Flota autobusowa nr 1, oddział w Mohylewie, Mohylewobławotrans
“Portal Przewoźnika to niezwykle praktyczne narzędzie. Jest to łatwa w użyciu i szybka metoda komunikacji. Platforma jest wygodna w użytkowaniu zarówno ze strony przewoźnika, jak i spedytora. Za pomocą filtrów znajdujemy pożądany kierunek transportu i bez zbędnych ceregieli zabieramy towar. W ramach udoskonalenia warto dodać opcję nie tylko zbierania zamówień na transport, ale także wystawiania faktur za pośrednictwem Portalu.
Natalya Rylik, firma KTL
“Właśnie zaczynam zapoznawać się z Portalem Przewoźnika, ale miałem już okazję pracować w zakładkach Zamówienia i Oferty. Natychmiast zauważyłem opcję dodatkowego powiadomienia e-mailem, gdy zamówienie zostanie umieszczone na Portalu. Dzięki temu szybko odpowiadam i odbieram zamówienie.
Roman Shandrikov, Cargo Line
“Portal Przewoźnika AsstrA jest ósmym cudem świata. Zespół cieszy się na samą myśl o pracy na tej platformie. Wszystko jest bardzo praktyczne. Dziękujemy za możliwość wyrażenia opinii pracowników Cargo.