Czym jest zaufanie i jak je zdobyć? Co oznacza zaufanie w biznesie? W ciągu ostatnich dziesięciu lat naukowcy i społeczeństwo zwracali baczną uwagę na kwestię zaufania w relacjach biznesowych, na istotę sukcesu partnerstwa i roli zaufania w tym procesie.
Łatwo jest rozwijać biznes, gdy poziom zaufania między uczestnikami osiąga odpowiedni poziom. Decyzje podejmowane są świadomie, projekty realizowane punktualnie, a w zespole panuje atmosfera wsparcia i wzajemna pomoc. Biznes rozwija się bez przeszkód. W branży logistycznej sukces firm zależy bezpośrednio od jakości oferowanych usług, szybkości reakcji, niezawodności dostaw i bezpieczeństwa ładunku.
W celu pielęgnowania zaufania swoich Klientów korporacyjnych, międzynarodowa grupa transportowo- logistyczna AsstrA-Associated Traffic AG regularnie organizuje audyty wśród przewoźników. Dzięki tak zaplanowanym kontrolom firma utrzymuje jakość usług transportowych na poziomie wymaganym przez konsumentów, a także monitoruje zgodność działalności partnerów transportowych z wymogami podyktowanymi przez określone dokumenty branżowe, takie jak System Badania i Oceny Bezpieczeństwa i Jakości, SQAS (ang. Safety and Quality Assessment System), dla transportu produktów chemicznych, czy Dobra Praktyka Dystrybucyjna, GDP (ang. Good Distribution Practices), dla transportu produktów farmaceutycznych.
„W AsstrA od ponad 10 lat przeprowadzamy audyty wśród Partnerów transportowych. Klienci grupy kapitałowej otrzymują certyfikat zgodności z wymogami transportowymi dla każdego rodzaju ładunku. W tym celu regularnie i skrupulatnie przeprowadzamy kontrole kontrahentów. Decydującymi kryteriami, na które zwracamy uwagę, są zdrowie i sprzęt techniczny, bezpieczeństwo, ochrona środowiska i społeczna odpowiedzialność biznesu”, wymienia Vladislav Aleinikov, kierownik ds. jakości, środowiska i bezpieczeństwa pracy w AsstrA.
Specjaliści AsstrA, którzy przeszli zewnętrzne szkolenie i certyfikację, udają się bezpośrednio do miejsc lokalizacji flot, aby sprawdzić niezbędną dokumentację i pozwolenia. Wśród dokumentów sprawozdawczych znajdują się: konwencja ATP (międzynarodowa umowa dotycząca przewozu towarów, artykułów spożywczych szybko psujących się, a także odnosząca się do specjalnych środków transportu dopasowanych do tych przewozów), dowody rejestracyjne pojazdów, licencje itp. Sprawdzany jest tabor, ma miejsce kontrola stanu technicznego floty za pomocą zdjęć i filmów, po czym następuje wypełnienie formularza sprawozdawczego.
„Na podstawie wyników audytu generowany jest szczegółowy raport dla podwykonawcy transportowego i ustalany procent zgodności z wymaganiami. Następnie podejmujemy decyzję o dalszej współpracy, ilości zamówień, a także o dopuszczeniu do transportu określonych kategorii towarów. Dziś AsstrA ma w swoim portfolio ponad 15 000 kontrahentów. Kontrole są przeprowadzane regularnie. Aktualnie, ze względu na sytuację epidemiologiczną na świecie, audyty zostały tymczasowo zawieszone. W drugiej połowie marca 2020 r. zdołaliśmy przeprowadzić audyt kilku przewoźników w Polsce. Po zakończeniu kwarantanny planujemy kontrole na Słowacji i Litwie” dodaje Vladislav Aleinikov.
Dzięki regularnym audytom przewoźników Klienci AsstrA zyskują pewność co do poziomu bezpieczeństwa przewożonych towarów, a także gwarancję zgodności z normami środowiskowymi i zasadami prowadzenia działalności gospodarczej.