Beton jest znany ludzkości od 4000 lat, od czasów Mezopotamii. Materiał budowlany zyskał popularność w starożytnym Rzymie. Kopuła Panteonu do dziś pozostaje największą budowlą na świecie wykonaną z niewzmocnionego betonu.
Obecnie beton jest wykorzystywany do produkcji płyt budowlanych i wylewki podłóg, budowy monolitycznych fundamentów i chodników betonowych. Stosowany również do konstrukcji schodów, ogrodzeń, studni i rur. Nowoczesny beton na bazie cementu uzyskuje się przez połączenie cementu, piasku, żwiru, wody i niewielkiej ilości innych dodatków.
W ostatnim czasie zespół AsstrA-Associated Traffic AG dostarczył ponadgabarytowe elementy konstrukcyjne do betonowni. Na życzenie stałego Klienta korporacyjnego transport został zrealizowany w pierwszym kwartale 2020 roku.
„Klient przesłał zapytanie na dostawę ponadgabarytowego sprzętu z Włoch do Belgii z rozładunkiem w w gminach Seraing i Engis. Klient potwierdził transport w ostatniej chwili. Oprócz krótkiego terminu na realizację projektu zadanie komplikował brak uzgodnionego schematu załadunku. Otrzymaliśmy jedynie wymiary i masę poszczególnych elementów”, podaje Ekaterina Trotsko, specjalista ds. sprzedaży w AsstrA.
Ładunek ponadgabarytowy składał się z przenośnika taśmowego i 22 sieci. Długość przenośnika wynosiła 7,5 m, wysokość w punkcie maksymalnym 2,45 m, a waga 2 800 kg. Rozmiar siatek: 1,2 m x 1,7 m x 3,2 m, łączna waga 22 jednostek wynosiła 8 000 kg.
„Kierując się wymiarami i charakterystyką ładunku, postanowiono dostarczyć towar z wykorzystaniem naczepy typu „otwarta platforma”. Dzięki nawiązanym kontaktom z przewoźnikami udało się znaleźć potrzebny pojazd w ciągu jednego dnia.
Rozmieszczenie elementów na platformie zostało zorganizowane z uwzględnieniem kolejności rozładunku. Kluczem do sukcesu w organizacji tego transportu było doświadczenie. Dzięki zgromadzonej wiedzy i praktyce ładunek został umieszczony na pojeździe bez uzgodnionego schematu załadunku, co jest niedopuszczalne w transporcie ponadgabarytowym. Klient otrzymał towar w sposób bezpieczny i na czas”, podkreślą Aneta Tomczak, spedytor ds. transportu ponadgabarytowego w AsstrA.