Stan techniczny dróg ma niebagatelny wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo uczestników ruchu. Włókna do budowy nawierzchni służą do stabilizacji mieszanki asfaltowej, zwiększają podatność na formowanie i poprawiają jednorodność masy. Główną funkcją jest wzmocnienie i zmiana właściwości mechanicznych gruntu. W sierpniu grupa AsstrA zajmowała się organizacją transportu włókien celulozowych z Niemiec do Chin dla Klienta z branży budowlanej.
W pierwszym etapie zespół ekspertów działu China Rail w ciągu 36 godzin zorganizował przewóz drobnicy o masie 330 ton z Niemiec do magazynu czasowego składowania zlokalizowanego w Polsce.
Drugi etap obejmował dalszą konsolidacją ładunków do transportu kolejowego. Konsolidacja jest częścią łańcucha dostaw od nadawcy do Klienta. Proces ten wymaga pełnej kontroli i obsługi ze strony firmy logistycznej. Dzięki temu koszty czasowe i finansowe są minimalne.
Stanislav Martynov
„Standardowy czas tranzytu wynosi 1 dzień od momentu załadowania towaru na samochód ciężarowy we wschodniej części Niemiec do jego przybycia na magazyn w Łodzi. Konstrukcja nowoczesnej naczepy plandekowej umożliwia załadunek i rozładunek paletyzowanych towarów tyłem, bokiem oraz górą. Po zorganizowaniu 15 ciężarówek FTL dostarczyliśmy ładunek do magazynu w celu składowania i przeładunku towaru do kontenerów kolejowych”, opowiada Stanislav Martynov, spedytor działu chińskiego w AsstrA.
Wraz z przybyciem towaru do magazynu w Łodzi, jednego z najbardziej rozwiniętych miast w Polsce pod względem konsolidacji i dekonsolidacji kontenerów, przeprowadzono dodatkowe procedury, które obejmowały:
- przyjęcie towaru od dostawcy z Niemiec oraz innych dostawców podążających do Chin,
- sprawdzenie dokumentów przewozowych, specyfikacji, niezbędnych certyfikatów dołączonych do towaru,
- wyliczenie ilości dostępnego miejsca dla jednego odbiorcy,
- ułożenie kartonowych paczek na palety oraz ich zabezpieczenie pasami elastycznymi i podkładkami amortyzującymi,
- weryfikację przygotowanych ładunków, przeliczenie według ich stanu, fotografowanie przed załadunkiem, umieszczenie w kontenery i dostarczenie do terminala z dalszą dostawą do odbiorcy końcowego w Chinach.
„Konsolidacja przesyłek dzięki specyfice, wykorzystanym technologiom oraz ekonomii dzielenia się dają wyraźne korzyści dla nadawcy, odbiorcy, przewoźnika, a także środowiska. Rosnące zapotrzebowanie na wysyłkę ładunków drobnicowych zwiększyło popyt na wprowadzenie usługi konsolidacji, która polega na łączeniu przesyłek drobnicowych LTL w jedną całopojazdową FTL. Klient nie musi płacić za «wynajem» całego kontenera, natomiast ładunki od kilku nadawców zapełniają pustą przestrzeń. Poza tym jeden środek transportu przewożący kilka ładunków od różnych dostawców generuje znacznie mniej spalin”, dodaje Stanislav Martynov.