Specjaliści od transportu ponadgabarytowego ukończyli projekt w ciągu 25 dni.
W sierpniu 2020 roku dział AsstrA Heavy Lift zakończył projekt transportu ładunków wielkogabarytowych ze szwedzkiego miasta Norrkoping na redę Nowy Port w Rosji. Dostawa została zrealizowana dla największego kompleksu paliwowo-energetycznego. Ładunek podążał Północną Drogą Morską. W trakcie realizacji projektu specjaliści AsstrA nadzorowali wysyłkę, rozładunek i przeładunek dwóch zestawów turbin gazowych o masie ponad 300 ton. Ponadto grupa zajęła się przygotowaniem odpowiedniej dokumentacji.
Przygotowanie do wysyłki zajęło półtora miesiąca. W tym czasie przeprowadzono szczegółową kontrolę ładunku, z wyprzedzeniem wyczarterowano statek dźwigowy, zakupiono dodatkowy sprzęt przeładunkowy. Czas transportu wynosił 25 dni.
Egor Lokhovinin
„Transport miał jedną charakterystyczną cechę – po raz pierwszy statek transportowy pływał pod rosyjską flagą. Dlatego przy przekraczaniu granicy, oprócz standardowych procedur rejestracyjnych ładunku, konieczne było zorganizowanie odprawy importowej samego statku, opowiada Egor Lokhovinin, ekspert działu Heavy Lift w AsstrA. – Dzięki skoordynowanym działaniom właściciela statku, Klienta i zespołu AsstrA Heavy Lift operacje trwały zaledwie jeden dzień roboczy”.
W czasie przewozu ładunku statkiem zespół pracował nad przygotowaniem do przyjęcia towaru i przeniesieniem go do transportu odbiorcy. Opracował szczegółowy plan działań, nadzorował wyposażenie pociągów holowniczych, koordynował harmonogram i lokalizację operacji przeładunkowych. Działania przygotowawcze umożliwiły rozpoczęcie rozładunku natychmiast po przybyciu statku na redę Nowego Portu i zakończenie go w ciągu 4 dni kalendarzowych. Następnie GTU (zespoły turbin gazowych) na holownikach barkowych udały się do przystani, gdzie zostały sprawnie przeładowane na pojazdy samochodowe odbiorcy za pomocą żurawi pływających.
Rekordowa waga sprzętu, jednocześnie „podniesiona” przez specjalistów grupy w bieżącym roku, wyniosła 96 ton. Sprzęt z tej grupy towarowej, podobnie jak w 2019 r., był najczęściej transportowany przez AsstrA Heavy Lift. W 2020 r. największym projektem działu była dostawa sprzętu z Niemiec na Ukrainę trałem plandekowym. Projekt wymagał realizacji 353 transportów.
Dział AsstrA Heavy Lift, wchodzący w skład grupy kapitałowej AsstrA-Associated Traffic AG, powstał w 2013 r. W ciągu 8 miesięcy br. przyniósł obrót 7 mln euro.