We współczesnym świecie licznych ofert uwagę Klientów przyciągają firmy, które zapewniają pozytywne doświadczenia. Narzędzia marketingowe pozwalają badać potrzeby i pragnienia potencjalnego konsumenta. Zebrane informacje są wykorzystywane do tworzenia idealnych produktów i ich skutecznej promocji. Gdy towary są gotowe i Klient dokonał już wyboru zakupowego, do gry wkraczają punkty sprzedaży i obsługa. W sklepach stacjonarnych znaczącą rolę odgrywają dekoracje wnętrz, odpowiednia muzyka, specjalne zapachy, merchandising i profesjonalny personel. Handel elektroniczny korzysta z innych narzędzi do budowania pozytywnych wrażeń Klientów. Fulfillment – to jedno z nich.
Pojęcie „fulfillment” zostało wprowadzone przez amerykańskiego giganta handlu internetowego ,Amazon. Firma, która zaczęła swoja działalność od sprzedaży książek, dziś jest platformą sprzedażową, która wdrożyła szereg innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Podstawą usprawnień jest optymalizacja operacji magazynowych.
Fulfillment to część procesu biznesowego, jakim jest realizacja zamówienia. Podstawę stanowią usługi magazynowania. Dostawa towarów z magazynu producenta lub dostawcy do magazynu tranzytowego, przetwarzanie zamówień, pakowanie, etykietowanie i dostawa do Klienta – te operacje są istotną częścią działalności sklepu internetowego. Poziom zadowolenia Klientów zależy od jakości ich realizacji.
Klienci branży e-commerce to osoby prywatne i małe firmy. Istnieją dwie opcje usług fulfillment: dla modeli biznesowych B2B i B2C. Różnica powstaje na etapie dostawy do konsumenta, a więc na tak zwanej „ostatniej mili”. W sektorze B2B ładunki są dostarczane do magazynów, na produkcję i do punktów sprzedaży Klienta korporacyjnego. W B2C mamy do czynienia z dostawą do Klientów końcowych lub do punktów odbioru zamówień. Fulfillment w sektorze B2C obejmuje również obsługę zwrotów.
Z reguły z usług centrów fulfillment korzystają firmy e-commerce średniego rozmiaru. Małe przedsiębiorstwa nie mają stabilnego przepływu zamówień. Początkujący przedsiębiorcy z branży e-commerce radzą sobie sami. Dużym firmom bardziej opłaca się utrzymanie własnych przestrzeni magazynowych. Dla średnich organizacji, gdy pakowanie na kanapie w domu staje się niemożliwe, a wynajęcie całego magazynu wciąż się nie opłaca, centra fulfillment są optymalnym rozwiązaniem.
„Do grona Klientów korporacyjnych AsstrA należą liczne firmy z branży e-commerce. Młodzi i ambitni przedstawiciele handlu elektronicznego rozwijają się dynamicznie i szukają niezawodnych partnerów logistycznych w celu rozwoju biznesu. Grupa kapitałowa AsstrA-Associated Traffic AG świadczy pełny zakres usług transportowo-logistycznych.
Biznes e-commerce nie ma granic. Międzynarodowy grupa kapitałowa pomaga Partnerom wychodzić na nowe rynki. Współpraca z dynamicznie rozwijającymi się młodymi firmami umożliwia ustanowienie nowych tras dostaw”, zaznacza Karol Barańczuk, Kierownik Działu Dostaw Drobnicowych w AsstrA, w którego skład wchodzi również zarządzanie frachtem lotniczym.
AsstrA świadczy usługi transportowo-logistyczne w zakresie handlu detalicznego zarówno w sferze B2B – sklepy stacjonarne, jak również w B2C – witryny internetowe. Odpowiednia organizacja procesu magazynowania, wybór adekwatnego środka transportu i optymalnej trasy pomagają w najkrótszy termin dostarczyć towar do Klienta. Szybka dostawa zamówionych towarów odgrywa ważną rolę w osiągnięciu wysokiego poziomu zadowolenia Klienta z zakupu. Grupa kapitałowa AsstrA ma tego świadomość i pomaga sowim Klientom w osiągnieciu tego celu.